20 Ocak 2014 Pazartesi

KURULMA AŞAMASINDA Kİ TÜRKİYE ÇERKEZERİ GENÇLİK PATİSİNİN PARTİ PROGRAMI

TÜRKİYE ÇERKEZERİ GENÇLK PATİSİNİN PARTİ PROGRAMI

MADDE 1) Türkiye Çerkezleri Gençlik Partisinin gayesi: Türkiye'de insan
haklarını hâkim kılacak ve bunları ırk din meshep dil ayırt etmeden ünüter devletin vatanıyla milletiyle bölünmez bütünlüğünün güvencesinin teminatı olacak
ülkedeki türk kürt laz çerkez roman sürvani yahudu hırıstıyan katolik alevi süni diğer etnik ünsürlardan her kim olursa olsun birinci amaç Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları eşit hiç kimse diğerinden üstünlüğü yoktur üstünlük ilkemiz vatanını milletini sevmek ona canı gönülden bağlı olarak milletin birlik ve beraberliğine hizmet etmek ilkesi ile 76 milyona kardeşlik ağını kurmaktır.
Partimiz bu gayesinde: başarılı olacağına emindir. bütün faaliyetinde yalnız meşru ve kanunî
yollarda yürütmeyi kendisine görev bilir. Bizim kanunlara uymayan gayrı meşru yollardan ülkeyi bölmek isteyen uymayan, ferdin tabiî hak ve hürriyetlerini tahdit
eden kanunları hice sayarak hırsızlık dolandırıcılık kap kaccılık iletşim internet üzerinden reklamlarla tüketicileri kandırmak mallarını gasbetmek dolandırıcılık şebekeleri ve topluluklar oluşturarak başkaları üzerinde baskı sindirme tehdit cebir kulananlar ve onların düzenleme ve uygulama
çalışmasından kesinlikle taviz vermez.

MADDE 2) Türkiye Çerkezleri Gençlik Partisinin: Devleti, insanların cemiyet ve topluluk halinde ve
barış içinde yaşamak ve biribirine yardım etmek hususunda
duyduklan tabiî arzu ve ihtiyaçtan doğmuş, devamlı ve
medenî bir zaruret kabul eder.
Devletin gayesi; Hürriyet, emniyet ve en zengin bir katılımcılık şekil
içinde gelişmesi zarurî olan insan şahsiyetinin, serbestçe
teşekkül ve hür bir şekilde ibadet ırk mesheplerinin gereğini yerine getirmelerine engel olmamak, şahsî faaliyet
leri halk için ve halkın menfaatleriyle uzlaştırmak ve adaleti
temin etmektir. Bunları fertlerin  haklarmı cemiyetlerin haklarından
ayırarak onun dûnunde bir mahiyet taşımasına ve
fertlerin âmme menfaati icabı olarak görecekleri zararın
tazmin edilmemesine hoşgörülü olunamaz.
Cemiyet kadar, ferdin de hayatî menfaatim koruyacak
uyguluyarak tatbikini en iyi şekilde yapmak isteriz.

MADDE 3) Türkiye Çerkezleri Gençlik Partisinin; Adaleti, herkese hakkını vermek hususunda
sarsılmayan devamlı bir irade olarak kabul eder.bu günki iktidar partisinin kişilere ve kurumlara göre adalet uygulamasını ret eder
Bu sebeble, devletin eseri olmayan, devlete takaddüm ve
ona rehberlik eden, onun selâhiyetlerini tahdit eden üstün
bir hak eşitliğini zorunlu kılar. Normal her insan, nefsinde
bu hak ve adaletin mânasını taşır.
Hak, bizim için yalnız amelî bir takdir prensibi değil,
ahlâki manevi bir gaye, imân yaşam unsuru olduğuna.
Biz, hak ve adalete inanıyoruz nizamın oluşumunda itikatların,
ahlâkın, geleneklerin, örf ve âdetin toplumumuzun tüm bireylerinin büyük hisselerini bilir.
Bunları sık sık işimize geldiği gibi değiştirmeyiz. Ve devletin nüfuz sahasının
dışında kalırlar.

MADDE 4) Türkiye Çerkezleri Gençlik Partisinin; Memleketin istiklâlini ve toprak bütünlüğünü
bozmak ve insan haklarım ihlâl etmek maksadını
güden veya yabancı siyasî partilere âlet olan fert ve cemiyetlerin
faaliyetlerini gayrî meşru sayar. Bu cümleden olarak
devletin ve devlet adamlarının hayat haklarını inkâr eden
anarşistler, şahsî ve siyasî hürriyet, mülkiyet haklarım reddeden
kişi yada kuruluşlar  hakkında hiç bir ayrım yapmadan kanunî korunma tedbirlerinin
alınmasını uygulamasını zarürü görür.

MADDE 5) Türkiye Çerkezleri Gençlik partisinin Türk Milliyetçilik anlayışı vatan ve millette din meshep ırk ayrımı hizmet ayrım gözetmeden çalışmak, Partimizin Türk milliyetciliği anlayışı ana prensiplerinden
biridir. Bize göre vatan millet can mal güvenliğini ehemmiyetli şekilde sağlama
bir  düşünce ve his birliğidir ki, millî manevi vicdanı ile birlikte
ve müşterek bir hayat ve istikbale inanışını kendisine rehber eder.
Millî birlik ve beraberliğini dil birliğinin büyük hasasiyeti kabul
ederiz.
Parti, «Ben Türkiye cumhuriyeti vatandaşıyım diyen ve kendisini Türkiye cumhuriyeti vatandaşı sayan
her insanı Türk olarak kabul eder. Türklüğün çok eski ve
şerefli medenî mazisine ve pek büyük umutla dolu istikbaline
inanır, eğitim ve öğretim Türkce olarak , millî şuuru birlik bereberliği
kuvvetlenmesine elverişli bir programın uygulamasını millî bir
görev bilir. Ve resmi okular dışında özel okullarda da türkce ve ana dilleri dahil gençliğin bu imanla yetişmesine çalışmayı zarürü bir ihtiyaç sayar.

MADDE 6) Memleketin var oluşunun temeli ve istikbali olan gençliği
manevî bir değer olarak kabul eder. Partimiz, onu tehdit
eden kötü cereyanlarla mücadele etmeyi ve aile bağlarını
kuvvetlendirecek her türlü tedbirleri almayı ülke toplumunun bir
varlık şartı sayar.

MADDE 7) Memleketin ve istikbâli olan gençliğin
demokratik ve milliyetçi imanlı bir ruh ve zihniyeti ile yüksek
ahlâki vasıfta ve şahsiyet sahibi adaletin ve hukukun insan haklarını koruyan birer vatandaş olarak yetiştirilmesini
bir gaye kabul eden partimiz, onlara, parti partizanca davranışlara
kapılmadan tahsil çağında her türlü yardmı ve
kolaylığı sağlamak ve hayata atıldıkları zaman kendilerine lâyık oldukları değeri
 vermek ve geniş fırsatları ve imkânları hazırlamak arzusundadır.

MADDE 8) Parti, din ve devlet işlerinin birbirinden ayrı,
olmasını kabul eder, herkesin vicdan ve itikat inanç meshep din vede anadil hürriyetini,
dilediği gibi ve dilediği şekilde ibadet hakkını mukaddes
bilir. Din ve vicdan anadil hürriyetlerini diğer hak ve hürriyetler
gibi korur.
Ve kaliteli bilğili din adamlarının yetiştirilmesini ve bunların
yeter derecede geçim imkânlarına kavuşturulmasını dini görevlerinden hariç ticari amacla ümre haç gibi faliyetlerden uzak kalmalarnı sağlamayı meçburi bir görev
görür.

MADDE 9) Parti, hiç bir ferde, bir cemiyete veya ırka dile meshebe
sınıfa özel bir hak, bir imtiyaz veya asalet asillik unvanı
tanımaz.üstünlüğü öncelikle vatanı sevmek korumak kollamak birlik beraberliği kardeşce yaşamak bilir

MADDE 10) Parti; Mülkiyet ve tasarruf hakkının bireylere ve cemiyetlere ırklara eşit
olmayan bir surette tahdidini ve servetin devlet eliyle
idaresini teşvik eden bütün uygulamlara karşıdır.
Parti, kamu ve halkın menfaati çıkarları için yapılacak birilerine peşkef çekilmek için çıkarılan kamulaştırmaları,
ancak adaletin hukukun temeli olan mahkemelerde onların uygulayıcısı hakim ve savcılarının takdir edilecek değer pahası peşin
verilmek şartı ile istimlakını kabul eder. Mal ve mülkü bu suretle
elinden alınan fert vertler cemiyetler bu olaylarda kamu menfaatinin mevcut ol-
madiği, mülkiyet hakkının lüzumsuz ihlâl edilip edilmediği
hususunda mahkemeye itiraz hakkına sahip olmalıdır.

MADDE 11) Siyaseti, milletin dil ırk mezhep farkı gözetmeden refahı ve saadeti birlik beraberlik kardeşlik ruhu
için yapılan ve ahlâk esaslarına dayanan bir faaliyet olarak
kabul eder. Türkiye Çerkezleri Gençlik Partimiz, bu esaslara uymayan hareketleri siyasette
mubah vatanın birliği bütünlüğü için bir tehlike sayar vatana millete delalet gaflet ve ihanet eden sakat ve zararlı zihniyetle mücadeleyi
başlıca görevlerinden bilir . her vatandaşın, dünya için barış
ve emniyet unsuru olmasını sağhyan insanî ahlaki manevi bir kültüre sahip
olarak yetişmesini insanî dayanışma, iyi komşuluk, kardeşlik saygı
sadakat, itidal ve bütün insanların din mezhep vede ırklarına karşı şefkat merhamet terbiyesi
içinde gelişmesini kendi milletimiz ve milletler ailesinin
refahı ve saadeti huzuru birlik ve beraberlik içinde yaşamayı ve diğer ülkelerle karşılıklı saygı ve sevgi  temel edinir.

MADDE 12) Partimiz, milletin refah ve saadetini sağlamaya
bunu her türlü faaliyetin ahlâk manevi milli esaslarına dayanmasını
ve buna uymayan hareketlerle mücadeleyi başlıca hedeflerinden
biri sayar. koruma torpil kayırma taraf olma, haksızlık, rüşvet, suiistimal
ve karaborsacılıkla savaşmayı millî bir borç bilir. Partimiz
fert aile ve devlet hayatında her türlü aşırı davranışlardan israftan kaçınılmasını
ister ve gösterişe savurganlığa teşfik etmeyen ülkenin gelirlerini içi dolu olmayan boş yatırımlara
gidilmesini reddeder.

MADDE 13) îktisaden pek geri durumda bulunan Türkiye'de,
bir taraftan artan nüfus ve onların ihtiyaçlarını, diğer
taraftan her türlü istihdamın artırılması mecburiyetini göz önünde
tutan partimiz, ziraî, havancılık sınaî teknoleji ekonemik ve malî işlerle her türlü hizmetin
bir bütünlük halinde hesablarını ve bunların tamamını bir kalkınma
ve gelişme plânı dahilinde yürütülmesini esas alır Bu doğrultuda,
 yatırımların tümünü istikrarlı ve bilinçli bir iktisadî
sistemin gerektirdiği en azami en iyi şekilde  ve ölçülerde düzenlenmesini ve
bunların kontrolünü eksiksiz bir şekilde ugulanmasını kacınılmaz görür.

MADDE 14) Parti, memleketin ihtiyacların imkân ve şartlar
içinde, yok edilen zirayî kalkınma yanında sınayî kalkınmanın da (yer-
altı kaynakları ve deniz ürünleri dahil) en az aynı hasasiyet
ve ölçüde tüm ülkenin  varlık ve refahın temelini teşkil edeceğini bilir ve
inanır.

MADDE 15) Sosyal devlet kavramı içinde Partimiz, ekonomi
alanında millî geliri arttırmaya yönelik hareketlerinde
şahsî teşebbüs ve şahsî mülkiyete; meşru rekabete, iç
ve dış pazarlarda serbestçe ayarlanan ve iş bölümüne dayanan
serbest mücadele ekonomisine taraftardır. Bu arada şahsî özel
teşebbüsleri engeleyici önleyici her türlü tedbirleri reddeder.
Şahsî teşebbüsün imkanlar sağlamaya matuf bütün
gayretlerin sarf etmeyi lüzumlu görür ve fakat, hileli ticarete,
sermaye haksızlıklarına ve istismarına, aşırı kâr hırsına,
bunlardan doğan büyük kitlenin çalışan emek verenlerin dül yetim fakirlerin ıstırap ve sefaletine kayıtsız
kalamaz.
Emek ve sermaye münasebetlerinde hakkaniyeti olmalarını hâkim kılma
ve memleketin halkın  menfaatlarını düzenli dayim kılmak emelindedir.
Prensip olarak Devlet, ziraat, ticaret ve sanayi ile ügraşamaz engelde teşkil
edemez. Bu itibarla, ferdî teşebbüsün hâlen başardığı işleri
yapan devlet müesseselerinin, orada çalışanların da iştiraklerini
sağlamak suretiyle, şirketlere devrini uygun görür.
Şahsî teşebbüsün bilgi ve sermayesinin, erişmiyeceği büyük
çaplı iktisadî teşebbüslerde mümkün ise, evvelâ şahsî teşebbüsle
yabancı sermaye ve bilginin iştiraki sağlanır; değilse,
devlet, iç ve dış imkânlarıyle bu nevi teşebbüslere girişebilir.
Şahsî ve yabancı sermayelerden ilgi görmeyen işler, bu
meyanda limanlar, büyük su işleri, enerji kaynaklan, demiryolları,
posta, telgraf, telefon tesisleri ve emsali gibi teşebbüslerin
devletin idari istikbali güvenliği için kendi eliyle yapılmasını taktir eder.

MADDE 16) Millî gelirin artırılması etrafında milletçe
sarfedilen gayret ve tedbirlerden sağlanacak müsbet veya
menfi hasıl olanlardan bütün vatandaşların, sosyal adalet esaslarına
göre, emek, teşebbüs, sermaye, hizmet ve başanlariyle
mütakip pay almaları ana görüşümüzdür. Bunun sağlanması
için bütün iktisadî ve ekonemik malî mekanizmaların bilgi teknoleji  ölçüler dairesinde
ayarlanması amacımızdır.

MADDE 17) Partimiz, Devletin, her türlü iktisadî alandaki
mahallî tertip düzen ve teşebbüslerinde mahallî ve siyasî menfaat
ve maksatların zararlı olmamasını, iktisadî hürriyeti
ortadan kaldıran her türlü, millî emek ve sermayenin
israfını reddeder. Ve fakat, iktisadî verimliliği artırmayı esas alır.

MADDE 18) Partimiz, her türlü istisham ve iş hayatının
maliyet ve satış fiyatlarım, para, sermaye ve kredi piyasasının
faiz hadlerini, bedenî, fikrî bir cümle hizmet erbabının ücret
esaslarını, gayrimenkullerini  gösteren kira ücretlerini,
geniş mânasiyla iktisadî hayatın millî gelir hasılasından vatandaşın
paylarını almalarına yarıyan birer iktisadî mekanizma
tahsis eder. Ve bunların arasındaki münasebetleri yakından
takip ve gözetliyerek içtimaî zümrelerin iktisaden ve tüm
olarak kalkınmasını esas alır. Ve devletin, millî iktisadi, kuvvet
ve imkânlarını her sahada desteklemesini ve iktisadî faaliyetlere
düzenleyici olarak karışmasını uygun görür.

MADDE 19) Millî ekonomi kavramı içine giren bütün faaliyetlerin,
koordinasyonunun sağlanmasını mutlak bir zaruret
olarak görür. Ve icap ederse, bu çalışmalara tek merkezden
istikâmet vermeyi düzenleme yapmayı düşünürüz.

ADALET İŞLERİ
MADDE 20) Memlekette adaletin bu gün ki iktidar ve mualefet partilerinin işlerine geldiği gibi değil gercek adalet karşısında makam mevki gözetmeksiz herkesin hesap vereceği  her sucun infaz indirimi olmayacak bir şekilde tecellisini
sağlamak için, içra fonksiyonunu tahsis edecek teşkilâtaki savcı ve
 hâkimlerin her türlü maddî ve manevî tesirden masun ve tarafsız
bulunmalarını ilk şart olarak kabul ediyoruz. Bunnu için: Savcı ve Hâkim teminatını zedeleyen her türlü yetkilerin karşısındayiz.
Adaletin bu güne kadar hiç olmadığı  kadar seri ve külfetsiz, masrafsız ve
kolay tevziine taraftarız.Adlî kadronun bütün elemanlarının azamî huzur ve
refaha erişmesini ve bütün adalet cihazının imkân ve vastalarla
teçhizini düşünüyoruz.

MADDE 21) Asliye aile çoçuk Mahkemeleri ile Yargıtay arasında
ikinci bir kaza kademesinin kurulmasını işlerin süratlendirilmesi
ve adaletin tecellisi için zarurî görüyoruz.
Bütün mahkemelerin kuruluşuna, derecelerine ve vazifelerine
dair esaslı bir mahkemeler teşkilât kanunu ugulana bilir haline getirilmesi
ve teşkilâtın dağınık hükümlerden kurtarılmasının şart olduguna inanırız
.

MADDE 22) Adalet işlerinin hukukun üstünlüğü esasına uygun
bir şekilde uygulanmasının sağlanması ve bazı makam mevkilerdeki devlet idari mercilere verilen yetkilerin
kaldırılması hususuuna inanıyoruz.
Yalnız Ordunun sırf askerî işlerden doğan suçların askerî
mahkemelerde ordu mensuplarına ve sivil iradeye sivillere karşı işlerde doğan suclarda sivil mahkemelerde bakılmasını uygun  görüyoruz.

MADDE 23) Kanunların birbiriyle ahenkli biçimde işlemesini temin etmek
için mevzuatı yeniden gözden geçirmek ve bilhassa makam mevki gözetmeksizin işlenen her türlü sucun ınfaz indirimi  olmaksızın hükümleri
ve tatbikat ile iş hayatını sekteye uğratan borclu olan iş verenlerin mallarına el koymayı icra ve iflâs kanununu
yeniden düzenlemek kararındayız.

MADDE 24) Adalet uygulamamızın hiç bir haksızlığa eşitlik ilkesini bozmaya meydan vermiyecek  mağdurların oluşmasına yol açmayacak bir şekilde
işlemesini istiyoruz.

MADDE 25) ülke kadastrosunun biran evvel düzenlenmesini
zaruri bulunuyor, bu sebeble ihtilâfları sür'atle
neticelendirmek için kadastro heyetleriyle mahkemelerinin
günün şart ve icaplarına göre, yeniden gözden geçirilmesini mimar harita mühendislerinden oluşmasınıda
istiyoruz.

MADDE 26) Suçlu çocukları muhakeme etmek için bulunan çoçuk
mahkemeler sosyolok piskolok kadroları açılmasına ve ayrı muhakeme usullerine tabi
tutulmasına, çocuk suçlular için ıslah evleri rehberlik uzmanları kadrosu açılmasını
uygun görürüz.

MADDE 27) Adlî tıp müessesesine çok çiddi bir şekilde ehemmiyet
verilmesini ve adlî tabiblerin yardımcı personellerin çoğaltılmasını ve bu sebeble
lüzumlu görülen bolgelere, adlî tıp teşkilâtı kurulmasını
açil ve zarüri  görüyoruz.

MADDE 28) Tevkif evlerinin, cezaevlerinden, mutlaka ayrılmalarını
zarurî görmekteyiz. Ceza ve tevkifevlerinin insanlık
hislerine, sağlık ve medenî hayat şartlarına uygun hale getirilmesine
ve hükümlüleri manen ve maddeten yükseltmek, içinde çalıştırılarak
iş sahibi yaparak iyi bir vatandaş durumunda topluma iade
etmek arzusundayız.

MADDE 29) Cezaevlerinde uygulanan  döner sermayeli
iş evlerini takviye, takviye, ıslah evelerde de tatbik etmek
suretiyle verimli neticelere yönetmek arzusundayız.

MİLLÎ EĞİTİM VE ÖĞRETİM
MADDE 30) Parti, milli eğitim ve öğretim işlerini, bütün bu vatanın yarınları olan gençleri bilgili ahlaklı manevi bir ortamda eğitme
faaliyetinin temeli sayar. Cehaletle  mücadeleyi
esas alır. Bunun için de eğitim işlerimizin memleket ihtiyacını
en iyi şekilde karşılıyacak en az 22 yılı kapsıyacak bir şekilde plâna bağlanmasını ilk öğretime başlayan bir ögrenci öğretmen ve veliler ilk orta lise ünüverste  plan  programlarını bilecek
ve bu alanda tarihî kültür, örf ve âdetlerini  teknik ve teknelojik
kültürü ile birleştirmeyi ülkemiz sınırlarında bulunan tüm  unsurlarını bir arada mütalâa etmeyi
uygun görmektedir.

MADDE 31) Eğitim, millete ilim ve teknik bilgilerle beraber
millî ve ahlâkî terbiye verecek surette düzenlenmelı,
Türk gençliğine millî iman ve ülkü dil ırk meshep gözetmeksizin vatan millet kardeşlik sevgisini aşılıyacak, kuvvetlendirecek
bir gaye amaç takip etmelidir. Bu arada gençlerin vicdan hürriyetleri
ve mânevi inançlarının özel eğtim okuları vastasıyla kendi ana dillerinde takviyesi ile insanlık sıfatlarının
yükseltilmesinde büyük fayda görmekteyiz.

MADDE 32) Eytimleri süresince, öğrencilere şahsî teşebbüs
ve içtihat kabiliyetiyle yaratıcılık ve yapıcılık araştırmacılık  fikir ve
terbiyesi verilmeli, çalışma esasına dayanan vazife ve mes'uliyet
duygusuyla görev edilmeli, amelî hayatta hertürlü kabilete beceriye muvaffak olacak
şekilde yetiştirilmelidir.
Her sahada üstün değerde ilim adamları ve liderler yetiştirmek,
fakir veya zengin olsun, zeki ve çalışkan tüm gençlere
imkân temin etmekle kendimizi sorumlu görmekteyiz.
Gençliği her türlü kotülüklerden kötü art niyetli kişi ve kurumların tesirlerden korumak için onları birer
meslek sahibi yapmayı vatanına milletine faydalı bir nesil olarak yetiştirmeyi uygun görmekteyiz.

MADDE 33) Memleketin ilim ve teknik teknolejik alanlarda gelişmesini
sağlamak maksadiyle mevcut ilim ve fen şubelerinde
araştırma geliştirme enstitüleri ve değerli bilginlerden oluşturulan, kadrolardan
 akademilerin kurulmasını faydalı görürüz.
Bugünkü dünya ve memleket şartları karşısında bilgi iletişim teknik uzay havacılık teknoleji
ve akademik adamlarının bolca yetiştirilmeleri ihtiyac ve kacınılmaz  olduguna inanmaktayız

MADDE 34) Eğitimde ve öğretimde yeni gelişen imkanların uygulanması
zaruridir.
Kültür, teknik ve sanatını manevi ahlaki şekilde ülkemizin gençligine ve halka yayılması bakımından
tedbirler alacağız.
Memlekette san'at ve teknik okullariyle fabrikalara elaman yetiştirecek, çıraklık
okullarını çoğaltmak, küçük san'at elemanlarını bollaştırmak gayemizdir.) İlköğretim, eğitim faaliyetlerinin temelini
teşkil eder. Bu itibarla, mecburî ve parasız ilk öğretimin tamamını yurt geneline yaymak
gayemizdir. Memleketin artan nüfusu ve yarının teknik bilgi ihtiyaçları
gözönünde tutularak yurt fakir ve yetim öksüz çocuklarının okullara ve öğretmenlere
kavuşa bilmelerini en kısa seri şekilde eğtime kavuşmalarını sağlamaya çalışacağız.
Köy okulları köyde taşımalı eğtim verirken onları ek masraflardan dolayı  vatandaşın durumunu güçleştirecek
keyfi uygulamalardan kaçınılması ve okulalların  inşaatlarını sağlam yapmaya özen gösterilerek  lüks ve israftan sakınılarak sağlam ve en sade yapj tiplerinin yapılmasını
sağlıyacagız.
Bütün ilk öğretimi tekrar 5 yıla meslek ve teknik okullarda orta okul  sınıflı çıraklık eğtimi olmasının çıraklığa giden öğrencilerin eğtim ve kaza sigortalarının yapılmasının teminine,
dağınık küçük köylerin okutulması için bölge okullarının tesisine
gayret sarfedilecektir.
ilköğretim temin olunduktan sonra bilhassa ziraat ve
san'at teknoleji bilgi teknolejileri öğretimine ehemmiyet verilecektir.

MADDE 35) İlkokuldan sonraki eğitim derecelerinde,
hassaten orta tahsilde kaabiliyet ve ikstidadı birinci derecede
dikkate alacağız. Bunların gelişmesini temin etmeyi Hüküme
tin vazifelerinden sayacağız.
Yüksek tahsile basamak teşkil eden orta tahsilde okudular
değil, kaliteli bir eğtim bakımından randıman elde etmeyi esas alarak,
vasıflarını kabiliyetlerini yükseltmeye muvaffak olamayan gençlerin
vakit kaybetmelerine meydan vermeden diğer meslekî okullara
ve hayata atılmalarına imkân vermeyi faydalı ve zarurî görüyoruz. günümüz şartlarında işlerinde çalışma hayatına katılımlarını da göz önünde bulundurarak
İlkokul öncesi öğretime çok önem ve ehemmiyet verir ve bunun tahakkuku
için yapılan girişimleri teşvik ve himayesini saglayıp uygulamaya gecmesini teşvik edeceğiz.

MADDE 36) Partimiz, memlekette yabancı dil eğtimine
lüzumu kadar önem verilmediği kanaatindedir. Bu sebeple
ülkemizin dış ülklerle tiçari ilişkileri göz önüne alınarak tekrar ve ciddî bir şekilde ele alınmasını ve
icaplarının yerine getirilmesini ister.
ülkenin muhtelif bölgelerinde yabancı dil üzerine öğretim
yapan okulların arttırılması ve yabancı dil bilen öğrencilerin
yetiştirilmesi zaruretine ihtiyacı olugunu döşünür ve uygulamasını yaparız.

MADDE 37) Milletimizin folklör kültür değerlerine büyük önem
vereceğiz. Beden ğtiminde ve her nev'î sporun memleket
çapında yaşama şartlarımıza uygun şekilde tamimini temin
edeceğiz. Bunların san'at, kültür ve temiz eğlence toplumun bireylerini teşkil edecek olan gençleri güzel ahlaka yönlendirici olma bakımından
mevcut oldukları eğtimin önemle üzerinde duracağız.
Gençlerin okul dışı sosyal alanlara ilgilenmelerini
teşvik edip her türlü kötü alışkanlıklardan korumalarını sağlıyacağız.

MADDE 38) Hâli hazır mevcut kütüphanelerinin ihtiyacı
karşılamaktan uzak olduğu ve bu konuya gereği kadar
önem verilmediği bir gerçektir. Bu sebeple mevcutların
geliştirilmesini, yenilerinin tesisini ve seyyar kütüphane usulünün tablet bilğisayar
imkanlarını zarurî görüyoruz.
Tercümesi edilmeyen eski eserlerin ayıklanmasiyle içlerinden
mühim olanlarını yeni harflere çevirerek genç nesillere sunmak
amacımızdır.
Dünya çapındaki devrimlerini değişimlerinin değerli eserlerin tercümelerine devam
olunmasında fayda görmekteyiz .

MADDE 39) Ecdadımızın yadigârı, Türk tarihinin medarı
iftiharı ve geleceğin ilham kaynağı olan bu günlere gelen Eski Eserleri korumak
ve yaşatmak emelimizdir.

MADDE 40) Bütün eğitim ve öğretim üyelerinin maaş ve ekonemik
darlığı çekmeden görevlerini yapmalarına imkan sağlamaya kaybetikleri
ve lâyık oldukları yüksek itibar ve mevkileri tekrar kendilerine temin
etmeyi arzumuzdur.öğretmen olmak için İlk atanan öğretmenler İlkokul öğretmenleri olarak başlayıp 5 yıl ilk okul 8 yıl orta 8 yıl lise öğretmeni olarak görev edenler,
Eğitim derecelerinin en yüksek kademelerine kadar çıkabilmek
fırsatını bulmalıdırlar

MADDE 41) Okul çağını, imkansızlıklar ve çeşitli nedenlerden okumadan geçirmiş olanların
yetiştirilmesi için köylerde ve şehirlerde akşam okulları, gece
dershaneleri, teknik öğretim kursları açılmasının zaruretine
inanıyoruz.
Türk kadınının aile ve toplum içindeki geleceğimiz olan nesillerin yetiştirilmesinde en önemli görevin ve mes'uliyetini,kendilerinin olduğunu
anlıyacak ve öğretecek şekilde yetiştirilmesini en önemli
açil bir görev olduğunu kabul ederiz.

İÇ İŞLERİ VE MİLLİ SAVUNMA
MADDE 42) Türkiye'nin idaresi için iç işleri  teşkilâtının yeni
baştan ele alınarak günün iktisadî ve sosyal imkanlarına göre
yeni bölümlere ayrılmasına taraftarız. Bunun için gereken tetkik teknik hukuki
 çalışmaların seri bir şekilde düzenlenmesine inanıyoruz.
yöneticilik hükmî şahıs olarak temel birlik köy ve belde olmalı
köylerde köy muhtarı ve köy meclisleri belde belediye başkanlığı bulunmalıdır. Onların
halkça seçilmiş bir meclisi ve  seçilmiş bir belde
Başkanı» bulunmalıdır.
İllere ve ilçelere verilen yetkiler, şahsa değil  Genel
Meclislerine ve ilçe Meclislerine ait olmalıdır. Valilerin,
Kaymakamların ve belediye başkanlarının yetkileri tamamen ana yasanın verdiği kanunlar çercevesindeki
idareleri yönetmelikler içinde  kalmalıdır. iktidarların valisi kaymakamı olmadan Böylece halkın idareye katılımları idarecilere güvenleri
sağlanmalıdır.

MADDE 43) Bugünkü iç işleri teşkilâtrın, ruh ve zihniyet
muamele ve idare şekili bakımından ihtiyacı karşılayacak birliği sağlama imkanı
bulunmadığına inanıyoruz.
Seçilmiş Hükümet ve iç işleri teşkilâtı, halkın dışında ve üstünde yalnız
emreden ben nasıl istersem bir varlık olarak değil, halk ve millet hizmetinde,
onların işlerini mevcut imkanlar çercevesinde, adalet ve eşitlik
ölçüleri içinde yürüten ve vatandaşla münasebetinde özlenen
demokratik her ferde eşit sistemin imkanlarını içine sindiren insanın ve insan haklarının mağdurların korunmasını bir zihniyet
içinde geliştirmek ve hizmet etmek esası prensibimizdir. günümüzdeki idari konumdakilerin iktidarların teşkilatı gibi değil
İdareci konumundaki vali kaymakam ganizon komtanları emniyet müdürleri, memlekette mevcut siyasî partilerin hiç bir
faaliyetine iştirak etmemelerine  partilerüstü bir görüşle devletin ve milletin geleceği için anayasanın kanunların vermiş olduğu yetkiler çerçevesinde
vatandaşın emniyetini ve huzurunu can ve mal güvenliğini sağlıyacak bir şekilde hareket etmeleri
taraftarız.

MADDE 44) İdarî görevlerin gerektirdiği yetki ve sorumluluk  hududlannı kesin olarak tekrar düzenlemek tâyin etmek şarttır. Bütün
yetkilerin belirli ellerde toplanması ve görevin zaafa
uğraması neticelerini doğuran bürokratik keyfi daşramş ve
usullerin terki her kim olursa olsun kanunun kendine verdiği yeki dışına çıkmamasının çıkanlarında cezalandırılmasının saplanması hiç bir suç yapanın yanına kar kalmaması taraftarıyız

MADDE 45) Vatandaşların biz idarecilerin çoçuklarının yetim kalmaması için kendi çoçuklarını yetim bırakan aillerimizin dul kalmaması için kendi aillelerini dul bırakan bizlerin ölmemesi için kendi çanlarını  feda eden vefakar ve cefakar Türk polis teşkilatı yapısının tekrardan düzenlenmesi sosyal ekonemik imkanlarını ve görevleri çalışma saatleri dahil  seri şekilde iyileştirilmesi görevlerini infa ederlerken ölümleri yada özürlü kalmaları durumunda ölenlerin geride kalanlarına eşleri çoçukları anne  ve babaları sağ iken saglanan imkanlara almış oldukları maaş gelirine 0/0.30 fazla ekliyerek özürlü kalanlarada uygulanması topluma ve bireylere karşı görev yetkilerinin düzenlenmesi vatandaşlarımızın polisle olan munasebetleri onlarında vatandaşlarımıza karşı davranışları kanunlar yasalar çerçevesinde acilen tekrar yapılandırılmasının şart olduğu kanaatindeyiz

MADDE 46) Ordumuzun askerlik, terfi, emeklilik şehit gazi ve dul yetimleri bu
gibi esaslı mevzuatında zamanın gerektirdiği lüzumlu gördüğümüz görevlerini yaparken şehit yada gazi olan er ve erbaşlarımızın geride kalan eş çoçuk anne babadan oluşan ailerine ilk işe başlayan lise mezunu bir devlet memurunun almış olduğu maşın bağlanması  kendilerinede aynı polis teşkilatında olduğu gibi hakların sağlanması şehit düşen subayların geride kalanlarına almış oldukları maaşın 0/0.30 fazlası uygulanması özürlü kalanlarada yine aynı şekilde kendilerinede
imkanı  sağlamak, kanun, nizam ve talimatların adil
ve tam bir eşitlikle tatbiki suretiyle huzur ve güveni gerçekleştirmek
kararındayız.
Partimiz, ordunun kapalı veya açık bir şekilde
siyasetle müdahale etmesine ve siyasete de alet edilmesine şiddetle
karşıdır tavizde vermez uymayanlar hakkında da anayasamızın ve kanunların verdiği yetkiler cercevesinde gereğini yapar .

MADDE 47) Yine ülkemiz üzerinde oynanmak istenen dıştan ve içten gelecek plan projelerden tüm olumsuz faliyetleri bildirmek için çanla baş çalışan milli istibarat teşkilatımızın çalışanlarına ve geride kalanlarınada polis askerlerimize saglanan hakların aynen uygulanması zarüri görür

DIŞ İŞLERİ

MADDE 48) Dış siyasette dikkate alacağımız  prensiplerimiz
Türkiye Cumhuriyetinin istiklâlini istikbalini vatanın toprak bütünlüğünü ve tüm devletler
milletler arası alanda Türkiye cumhuriyetinin ve vatandaşlarının hak ve menfaatlerini
korumaktır.

MADDE 49) Daha önce ülkemiz adına Birleşmiş Milletler Anayasasına ve Nato AB
arası taahhütlerimize sadık kalarak partimizin yönü hep bu dünya devletleri milletlerinin hukuk eşitliğine
ve milletlerarası dayanışma ve işbirliğine dünya barışının sağlanmasına katkıda bulunmaya candan taraftarız.
Bu hususlardan ayrılmaksızm tarihimize ve jeopolitik yüklendiğimiz tarihten gelen durumumuza
lâyık ve şahsiyetli bir dış politika izlemeye,geçmişteki hükümetler ve bu günki hükümet gibi tek taraflı komşu ve diğer ülkelerin iç işlerine ön yargılı takım tutar gibi taraf olup telafisi mümkün olmayan dış siyaset kesinlikle yapılmıyacak
Aynı coğrafî bölgede, aynı inançlara insan haklarına bağlı kalarak kader
birliği yaptığımız milletlerle siyasî, ekonomik ve kültürel bağları ülkemizin çıkarları doğrultusunda
 karşılıklı olarak kuvvetlendirip artırmaya, dünya devletleri ve milletlerin istiklâl
ve hürriyetleri uğrundaki mücadelelerini desteklemeye
tarafsız  bir şekilde insan haklarına ve barışa önem vermekteyiz.
Ülkemizin Bölgemizin Orta Doğunun Barışını Geleceğiini İsraili ve orta doğu ülkelerini dışlıyarak Orta Doğuda barışın sağlanamayacağına yine Kafkasların Barışını Rusyasız ve Kafkas Halklarsız Sağlanamayacağına Balkanların huzurunu Yunanistansız Balkanlarsız Sağlanamayacağına Avrupa birliği üye ülkelerle ABD birlikte hareket ederek başarılı olunacagına inanmaktayız 
devlet idare etmek çok başka bir beceridir devletlerle komşularla müttefik ülkelerle hareket etmek akıl bilgi sabır isteyen karşılıklı çıkarları gözetme sanatı görmekteyiz

MADDE 50) Dışişleri Bakanlığının verimli bir şekilde
çalışabilmesi için eğtimli bilği donanımlı ülkesini milletini sevmeyi kendine meslek edinen bir dış işleri bünyesine anlayışına ekip çalışma ruhuna sahib bireyler olmasını,
bunun için her türlü maddî ve manevî imkânların temin
edilmesini, dünya siyaseti içinde, bulunduğumuz coğrafî
bölge ile yakından alakadar olarak komşu ülkeler dillerine mesheplerine
ve kültürlerine nüfuz etmiş unsurlardan müşterek çıkarlarımız çerçevesinde  akraba toplulukları
bölümlerinin teşkil ve takviyesini zarurî görmekteyiz.cevremizdeki ülkelerle bozulan komşuluk ilişkilerini ülkemizin bölgemizin dünya barışının sağlanması acısından acilen düzeltilmesi gerektiğine inanmaktayız

MADDE 51) Yurdumuzun savunmasını sağlıyacak olan ordumuzun
bu vazifeyi daima ve şerefle başaracak bir kudretle
yerine ve bu maksatla teçhizini ve bu uğurda bütün imkânlanmızın
kullanılmasını lüzumlu görüyoruz.
Daha banş zamanında, her türlü hazırlıklan yapmak suretiyle
Türk Silâhlı Kuvvetelrini modern silâh ve vasıtalarla
temin etmek, personelin manevî varlıklarını üstün bir duruma
ulaştırmak, hayat seviyelerini uygun bir hale getirerek
geleceklerini teminat altına almak ve müsait imkân şartlarına
kavuşturmak azmindeyiz.

TARIM VE ORMAN İŞLERİ

MADDE 52) Partimiz, millî gelirin önemli bir kısmını teşkil
eden ziraî verimliği imkanları ilk fırsatta ve süratle artırılmasını varlığımızın
devamı için kaçınılmaz bir zaruret sayar. Bu itibarla,
Türkiye'de içtimaî ve iktisadî cepheleriyle geniş ölçüde bir ziîraat
reformunun lüzumuna inanır. Ve bu güne kadar en çok
ihmal edilmiş olan köylümüzün bir an önce kalkınmasını mili
refah ve kalkınmanın adaletin gereğini temin eder.
İşletilmeyen veya tam randıman alınamıyan büyük arazinin
azamî kullanım üniteleri haline getirme ile bunların verimlili-.
ğini sağlamaya müteşebus ile birlikte gayretler sarfını, artan büyük toprakların
devletçe istimlak edilmek süretiyle satın alınarak toprakları çiftçiye dağıtılmasını
ve bunların verimli birer işletme haline getirilmesi için tedbirler
alınmasını düşünür.
Diğer taraftan, tarımsal ünitelerinin, gunumuz şartlarına göre çogalan çeşitlerine ve
bölgelerine göre veraset varisler yollarla parçalanmalarına ve
böylece bir aile için gerekli asgarî hadlerin altına düşürülerek
üretimi aksatan ve verimi azaltan hallere mani olmayı ve fa-kat veraset ve mülkiyet haklarına koruma formülleri bulmayı
zarurî görür. Diğer taraftan dağınık arazi parçalarının birleştirilmesi
yolu ile verimin artırılması imkânları araştırılmalıdır.
Ziraat işçilerinin, yarıcıların ve kiracıların faaliyet ve
münasebetlerinin aynı zihniyetle ele alınmasını, yurdumuzdaki
huzur ve siyasî istikrarın esaslarından sayar .

MADDE 53) Memleketin muhtelif bölge ve illerinin özeliklerine
göre, kısa zamanda kalkınmasını sağlıyacak iktisadî
ve sosyal reform şekillerini etüdlerini ederek dikkate alacağız tarımla uğraşan işçilerimizin sağlık ve emeklilik işlerinde
ve bu hususlarda tecrübeli olan ülkelerdeki tatbikattan
faydalanacağız.

MADDE 54) Su ve rüzgâr erozyonlarının bilhassa son
yıllarda memleket topraklarını yok etmesi ve tarımı tehlikeye
düşürmesi üzerinde önemle duracağız. Bunun için de:
Ağaçlandırma, meyilli arazide teras usulü tarımı, hayvan yemi
yetiştirilmesini çoğaltılmasını, sürüm âletlerinin yerlerine göre
değiştirilmesi gibi koruyucu tedbirler almayı düşüneceğiz.

MADDE 55) Yurdumuzda ekilebilir veya işletilen arazinin
uzun yıllardan beri yorgun düşmesi ve bakımsız kalması
yüzünden verimlerini artırmaya yönelik her türlü faaliyetin
teksifini zaruri görmekteyiz. Bu itibarla da, ne pahasına
olursa olsun, büyük çapta sulama, gübreleme ve uygulama işlerine
gerekli ziraatimize bilhassa önem verilerek verimi
ileri ülkeler seviyesine ulaştırmayı, kurtuluşumuzun başlıca
çarelerinden biri kabul ederiz.
Türkiye'nin yeraltı jeolojik bir haritasının sür'atle yaptırılmasını
ve tesbit edilen yeraltı sularının yer üstüne çıkarılmasını,
yerüstü küçük ve büyük suların tertip ve tanzimi suretiyle
mümkün olduğu kadar geniş arazinin sulanmasına gayret
etmeyi mecburi bir görevimiz görüyoruz.
Ayrıca toprak cinslerinin bölgelere göre tahlilini ve sonuçlarına
göre tedbirler alınmasını düşünüyoruz.

MADDE 56) Atıl haline gelmiş kırdağlık veya yamaç devlet
arazisinin iklim ve ziraat imkân ve şartlarına göre, orman,
zeytinlik, bağlık benzeri şekilde imarı için gereken şart ve taahhütlere
bağlanarak köy veya şahıslara mal edilmesini tarımda
kalkınmanın temeli sayarız.

MADDE 57) Toprak ve iklim şartlan yanında bölge hasasiyetleri
de gözönünde tutularak tarım istihsalin miktar ve
vasıf bakımından iç ve dış pazarlar için standard ve tatmin
edici seviyelere ulaşmasına son dönemlerde uygulanan kısıtlayıcı kotaları kaldırmaya çalışmak başlıca gayelerimizdendir.
Bu yönde, bilhassa, meyveciliğin vasıf, miktar ve maliyet
yönünden rekabet edilemez bir millî gelir kaynağı haline
gelmesini, memleket şartlarının vaz geçilmezi sayarak gereken
tedbirlerin alınmasına gayret sarf edeceğiz. Bu sahaların
kıymetlendirilmesi için de konserveciliği himaye ve teşvik
başlıca görevimizdir.

MADDE 58) Ziraî kalkınmada devlete düşen görevlerin
önemiine inanarak ve bunların millî ekonomi yönünden
en önemlisinden başlayarak, tertiplemeyi ve plânlaştırmayı
düşünüyoruz.
Ziraî kredi verecek Ziraat Bankası, Tarım
kredi ve Satış Kooperatifleri üzerine önemle eğilerek
bunların halen donmuş hale gelen varlık ve fonksiyonlarının
verimli kulanıla bilir imkanlarının arttırılması için gereken
tedbirlerin ele alınma,
Çiftçinin muhtaç olduğu ziraat âlet ve makinalarını karşılamak
 ziraat âletleri sanayi kuruluşlarını aktif ve verimli imalatının geliştirilmesi,
uygun görülen yerlerde atölyelerin çalışır hale getirilmesi.
Bölgelerinin özeliklerine göre tarım, deneme
üretme istasyonları açarak çiftçinin muhtaç olduğu her türlü
hububat ve yem nebatları tohumlarını temin  etmek
ve bu kuruluşları köylünün hizmetine sunmak başlıca
görevlerimizdendir.

MADDE 59) Her türlü ziraî faliyetlerin artırılması ve kıymetlenmesinde;
içte ve dışta, pazar bulunması pazarlanması ilk şart olduğuna
inanıyor Bu gaye ile teşekkül edecek satış kooperatifleri
ve tarımla ugraşan şirketlerini desteklemek kararındayız.

MADDE 60) Ziraî mücadele işlerine önem verilmesini istiyor
ve böylece yüksek kaliteli mahsul elde edileceğine ve verimliliğin
artırılacağına inanıyoruz.

MADDE 61) Millî gelirlerde büyük payı olan hayvancılık,
çiftçinin yardımcısı, geniş bir kitlenin başlıca geçim kaynağı
ve en önemli de besin maddelerinin kaynağı olması sebebiyle
 önemlidir. Hayvan mer'alarınm artırılması, cinslerinin
korunması yanı sıra, hayvancılığın dikkate, alarak ahır ve besi hayvancılığı
yolu ile imalatını gelirini sağlanmalı ve bunun için de hayvan
yemi, yonca ve emsali yemlerin yetiştirilmesi temin teşvik edilmelidir.
Bugüne kadar  köylerin ve evlerin ekonomisi hudutlarını aşamayan
kümes hayvanları mevzusunu ele almak, memleket çapında ve
geniş çiftlikler halinde yetiştirilmesi hususundaki teşebbüs
ve gayretleri özellikle desteklemek azmindeyiz.
Memleketteki veteriner hekimler birliğinin ve lâboratuvarlarının
yeni tecizatlarıyla güçlendirerek, her türlü salgın, bulaşıcı hayvan hastalıkları ile ciddî
şekilde mücadeleyi zorunlu görmekteyiz.
Türkiye'de su ürünlerinin bilhassa balıkçılığın korunması ve balıkcılığın
teşvikine çalışarak verimini azamî dereceye çıkarmak kararındayız.
Böylece, artırılan veriminde muhafazası ileülke çapında
besi ve önemli bir döviz kaynağına kavuşacağımıza
inanıyoruz.

MADDE 62) Millî servetimizin önemli bir parçasını oluşturan
 ormanların koruma ve geliştirilmesi devletin özellikle
üzerinde titizlikle duracağı işlerden biri haline gelmiştir.
Ormanları günden güne azalan yakılan ve tahrip edilen Türkiye'de
bu konuların kısa vadeli ve değişik bu günki idarecilerin görüşleriyle halledilmiyeceğine
inanıyoruz. Bu sebeple değişen her idarenin kayıtsız ve
şartsız keyfi uygulamaları ile mükellef olduğu talan edilen orman alanlarının tekrar kazanımları uzun vadeli plânların hazırlatılmasını
ve yerli, yabancı uzmanlardan istifadeyi düşünüyoruz.
Devletin ve  şahısların (köy, belediye iller gibi)
yeni ormanlar tesisini, sağlanmaları  mümkün olmayan zaruretlerden
dolayı ve bu teşebbüsleri desteklemeyi ana görevlerimizden
sayarız.
Köyde, şehirde vatandaşların her türlü mahrukat ve inşaat
ihtiyaçlarının mümkün ölçüler dahilinde ve kademeli
bir şekilde linyit dogal gaz termik ve diğer malzemelere yöneltilmesi için her
türlü tedbirlere başvurulmak suretiyle ormanlara olan ihtiyacı
azaltmakta fayda görmekteyiz. Ancak bu teşebbüsler
hiç bir zaman köylülerin odun ve kömür ihtiyaçlarının sağlanmıyacağı
manasına gelmez.

MADDE 63) Devlet ormanlarının muhafaza ve işletilmesi
dışındaki orman mahsullerinin kıymetlendirilmesi ve
sanayi alanında orman köylülerinden ve kişisel teşebbüsten
azamî ölçüde yaralanmak amacımızdır.
Ormanlar içinde veya hemen yanındaki oturan halkın
durumu ile yakından ilgilenmeyi, bunlardan orman mahsul
ve sanayii ile geçinenlere devlet eliyle ve yardımı
yurtlar teminini ve  başlıca
görevlerimizden sayarız.

SANAYİ TİCARET İŞLERİ

MADDE 64) Çeşitli ve büyük yeraltı servetlerine sahip
üllkemizin, siyasî ve coğrafî durumu :
Denizlerle çevrili oluşu,
Her türlü elemanların yetiştirilmiş ve yetiştirilme imkânlarına
sahip bulunuşu,
Bir kısım ziraî istihsalin kıymetlendirilmesi,
Hepsine ilâveten nüfus artışı karşısında iş ve geçim sahası
sağlanması gibi hususlar gözönünde tutularak Türkiyenin
sanayi yönünden de kalkınma imkânlarına inanıyor ve
sanayileşmeye büyük önem veriyoruz.

MADDE 65) Parti, sınaî teşebbüslerde, memleket için
ilk ham madde ve malzemelerin tedarikindeki imkânları ve
devamlılığı esas alır. Aynı zamanda dış pazarlara kadar ulaşma
yollarını da gözönünde tutar.
Arzı ve geçici sebeplerin doğurduğu sun'î ve verimsiz
sanayini devam ettirilmesi için iktisadî olmayan yollara gidilmesini
tasvip etmez.

MADDE 66) Ülkenin sanayiinin bir taraftan millî ekonomi,
diğer taraftan dünya ekonomisi şartları münasebetiyle yenilikler için
yeni baştan ve plânlı bir şekilde düzenleme ve tanzim edilmesi
zaruretine inanırız. Bunun için de gerek iktisadi devlet teşekküllerinde
ve gerekse özel girişimci teşebbüslerde rasyonel çalışma
esaslarının tatbikinin insan, iş saati, ham madde ve makine
verimlerinin kısaca tamamının artırılmasının kayda değer
ölçüde mümkün olacağını ve maliyetlerin düşürüleceğini
kabul ediyoruz. Bu yönde, kalitelerin bozulmamasına
özen vereceğiz.

MADDE 67) Devletin yeniden büyük çapta iktisadî teşebbüslere
girişmesi ve iktisadî sahada önderlik yapabilmli.
özel sermaye ve teşebbüslere yeni imkânlar sağlaması maksadiyle,
iktisadî devlet teşekküllerini bu günkü dışa bağlı tüketim hüviyetlerinden
kurtararak üretim hürüyetine kavuşturmak içinde kamu ve özel teşebbüs mensuplarına, iş adamlarına, serbest piyasa
imkânlarına kollektif bir tarzda devam ettirme yollarını arayacağız.
Ve bunu kademeli bir şekilde de olsa, gerçekleştirmeye
gayret sarfedeceğiz.

MADDE 68) Sınayî işletmeler, ülkemiz kaynaklarını
değerlendiren, millî geliri artıran ve tabiatiyle iktisadî ve
ekonemik refahı yükselten ünitelerdir. Bu işletmelerde müteşebbisin
teşebbüs payı, sermaye hakkı, fiilen çalışıyorsa ücreti
yanında, orada çalışanların müşterek emek ve gayretlerinden
doğan kâr neticelerinden her çalışanın faydalanmasını
sosyal devlet inancımızın kapsayan bir mecburiyet sayar ve sanayiin
bu zihniyet ve istikâmette gelişmesi için gereken tedbirlerin
alınmasını faydalı zarurü görürüz.

MADDE 69) Kömür, demir, krom, bakır bor ve diğer madenler
meyanında petrol kaynaklarının Türkiye'nin istikbali ve geleceği, iç
ve dış pazar bakımndan büyük imkânlar sağlıyacağina inanıyor,
bunların gerek ihtiyaç ve gerekse işletmeleri acısından
büyük önem veriyoruz.
Buna mutabık olarak sanayi ve iktisadî hayatımızın inşası
maksadiyle ucuz elektrik enerjisi imkanları sağlanması için barajlar
inşası, yeraltı enerji kaynaklarının yerinde değerlendirilmesine
mevcut enerji santrallerinin kurulması, atom enerjisinin
ihtiyacı için atom santralleri tesisi gibi temel projelerin
önce kısa vadeli neticeler alınacak sahalara tercihini doğru
buluyor ve bunların sür'atle tahakkuku için de her çeşit sermaye
kaynaklarının kullanılması ülkemiz için faydalı olacağına inanıyoruz.

MADDE 70) Halkın, bilhassa gençlerin boş zamanlarını
değerlendirmeleri için el sanatlarını ve yaygın bir halk kitlesinin
musayit olan küçük sanatları himaye ve teşvikte uygulamayı bir ihtiyaç
görüyoruz.

MADDE 71) îş hayatında her şeyden önce güven telkin
ve temin etmek, bunun için de güvenlik ve istikrarı sağlamak
ilk şarttır.
Kısa devrelerde değişen ve hattâ birbirine zarar  teşkil
eden tedbirlerden kaçınılmalı ve devlet müdahalesinin
doğuracağı tereddüt ve güvensizliklerini bertaraf etmelidir.
î ç ve dış ticarette iş ahlakını zedeleyen davranışları önleyici
ve iş hayatını her türlü borsa oyunlarına ve sipekülâsyonlarına
karşı koruyucu iktisadî tedbirler alınmalıdır.

MADDE 72) Millî ve özel bankaların her türlü kredi
faaliyet ve hizmetlerinin millî ekonomi ihtiyaçlarına mevzuatına
 uygun bir şekilde düzenle ve yürütülmesi sağlanmalıdır.

MADDE 73) Ticaret erbabının mesleki gayelerine, hüriyetlerine,
iş hayatlarına, sosyal meselelerine cevap vermeyen
ticaret ve sanayi odalarının, esnaf dernek ve biıiliklerinin demokratik
ve sosyal teşeküllerinin yeniden hukuki mânada  günümüz şartlarındaki yeni gelişmelere ve
ihtiyaca cevap verebilecek şekilde düzenlenmelerini uygun
görüyoruz.

MADDE 74) Ülkenin ihracat ve italatını iç ve dış pazarlarda
Standard tipler haline getirilmesini ve belirli vasıflarla
piyasalara sürülmesi için gerekli markaların oluşturulması için tedbirlerin alınmasını zaruri
görüyoruz.

MADDE 75) Ülkemizin bugünkü iktisadî bünyesi daha
bir süre dış ticaretin açıkla kapanmasını mecburi
kılmaktadır. Bu açıkların kısa devrede kapatılabilmesi maksadıyla:
Bilhassa ihracı mümkün malların üretiminin artırılması
ve bunun temini için de uzun vadeli ucuz fonlardan düşük kredilerden
temin edilmesi,
Memleket içi taleplerin ihracat lehine ayarlanması,
Dış ticareti zedeleyici sistem ve usullerden kaçınılması,
Turizm işlerine başta kültür olmak üzere her yönden önem verilmesi, turizm sanayiini
teşvik ve geliştirmek başlıca hedeflerimizdendir.
Bu amacda ithalâtın düşürülmesini teşvik ve iktisadî kalkınmaya
bu istikâmette yapılmasına özen önem verilecektir.

EKONEMİ VE MALİ İŞLER

MADDE 76) Ekonemi ve Malî siyasetimizin hareket noktası, hakiki
ve samimî tutarlı denk bütçelerle hükümet idaresini temin etmektir.
Masraf bütçelerinin millî imkanlar kaynaklar hakikî ve zorunlu
ihtiyaçlara uygun bir tarzda düzenlemek istiyoruz.
Bütçeler dışında dolaylı yollardan alınan sonradan konulan sanayi iş ticaret adamlarını üreticileri tüm calışanlardan gelir ve gider adı altında sağlanmasını
kabul etmiyoruz.
kazançlarından alınmasını uygun görüyoruz

MADDE 77) Türkiye'de yaşayan ve kazanan her vatandaşın
devlet masraflarına katılım ve iktidarı ile birlikte herkesin
vergi ödemesinin bir namus ve vatan borcu olduğuna inanıyor
ve bu bilinci adil bir şekilde kuvvetlendirmek istiyoruz.
Vergide devamlılığı, adaleti esas alıyor ve bunların sarflarında
kayıtsız şartsız her türlü israf ve lüksten kaçınılmasının
mecburi bulunuyoruz.
mevcut bünyeyi kemiren vergi kaçakçılığına ve bu yoldan
servet edinmelerine mani olmak için uygulana bilir her türlü ağır ve caydırıcı  kararların alınmasına
uygulamasına karalıyız.

MADDE 78) Yatırımcılarımıza iş adamlarımıza arazi ve bina vergileri gibi sermayeye yük
teşkil eden vergilerin kaldırılmasına taraftarız.) Asgarî geçim için asgari üçretle gelir elde eden kazanç
ve gelirlerden  senbollik vergi alınması için gerekli tedbirleri mecburi
görüyoruz.
İktisadî faaliyetleri daraltan ve güçleştiren,
millet üzerinde uygulana bilir olmayan tesirler yaratarak vergilerin ödenmesini
aksatan vergi ve hüzüli resimi harcların ortadan kaldırılmasını  azmindeyiz.

MADDE 79) Çok zor durumda kalınmadığı sürece borclanma yapılmayacak yapılacak borçlanmalar, ancak milletin imkanlarını artırma ve ekonemik gücünü
yükseltmek ve Millî Savunma sanayisini geliştirme ve güçlendirme amacı için yapılacakdır.
Her ne sebeple olursa olsun, millî ve iktisadî geleceğimizi tehlikeye
düşürecek hareketlerden kaçınılacakdır.

MADDE 80) Memlekette enflâsyonu doğuracak her türlü
malî faaliyetlerden kacınılacak, Türk Parasının kıymetini,
önemini ve istikrarını sağlamayı, para, kredi ve sermaye piyasalarının
tanzimini başlıca görevlerimizden biri sayarız.

MADDE 81) Türkiye'nin coğrafi, iktisadî ve siyasî imkân
ve ihtiyaclarını esas alarak demir, deniz, kara ve hava
yollan ile köy yollarının, yeni ulaştırma ağalarının, tesis ve işletmelerini
kısa ve uzun vadeli program ve plânlara bağlamayı
ve bunlar arasında her yönden tam bir uyum tesisini düşünüyoruz.
Vatandaşın, huzur, emniyet, sür'at ve en uygun tarifelerle
nakillerini temin ve kontrol ilk hedefimizdir. Bu arada, istihsal
ve istihlâk bölgeleri arasında ve dış ülkeletlere mal nakliyatında
iktisadilik ve verimliliği ön pilânda ele almak ve böylece
ekonemik ve iktisadî neticeler sağlamak kararıdayız.

MADDE 82) Devlet Demiryollarının yüklendiği büyük
külfetler ve bugünkü malî durumu karşısında bir taraftan idarenin
rasyonel bir işletme haline getirmeye gayret sarf etmeyi,
diğer taraftan iktisadî bir tarzda çalışmasını zedeleyen bir ortamdan kurtararak gelişmiş yeni teknolejilerle donatılmasının külfetinin devletçe karşılanması prensibini esas alıyoruz.
Mevcut vasıtalarının kaydettiği inkişaflara rağmen
Türkiye'deki demiryolu şebekesinin düzen ve takviyesine ihtiyaç
olduğu kanaatindeyız.

MADDE 83) Deniz Ticaret Filosu, bilhassa şilepçiliği,
takviye ve teşvik edeceğiz. Bu işte özel sektor teşebbüsün ön plânda
görev ve rol almasını, denizaşırı tiçari işlerine büyük
ölçüde katılımlarını temin için her türlü iç ve dış imkânlardan
faydalanmalarını sağlıyacağız. Türk Şilepçiliğinin gelişmesiyle
memleket ekonomisinin bilhassa döviz ihtiyacı yönünden
imkânlara sahip olacağına inanıyoruz.
İkinci ağır sanayini işler hale getirilmesi memlekette gemi inşa işlerine
hız verme kararındayız.
Deniz yolları iç hatlarını bir zarar kaynağı olmaktan kurtarmak özel sektörle birlikte
ve verimli bir işletme haline getirmek azmindeyiz.

MADDE 84) Havayolları İşletmesini lüks bir ulaştırma
aracı olmaktan çıkararak ucuz ve zarar etmez bir hale sürümden kar eder konuma gelmesini
sağlıyacağız. özel sektör hava yolları teşebbüsün de bu alanda dış ülkelerin hava yollarıyla baş
 gösterebilme şart ve imkânlannı bir görevimiz olduğunu kabul ediyoruz.

MADDE 85) Devlet Karayollannın, ülkemizin ekonemik ve ticari
can damarını teşkil ettiğine inanıyor. Bu itibarla, karayollarının gelişen yeni teknolejiler cercevesinde
program ve plânlar gereğince yurdun en ücra köşelerine
kadar götürülmesine ve bundan da sosyal ve iktisadî ticari
neticeler almak taraftarıyız.
Karayollannın iç ulaştırmada gittikçe artan arac ve arac trafiğinin yogun olması
yanında devlete maliyet, ettiği büyük masrafları ve demiryollan
isletme faaliyetine olan mecburiyetleri de göz önünde tutularak bu
iki şebeke arasındaki tarife uygulamalarının yeni baştan ayarlanarak düzenlenmesi
 gereken tedbirlerin alınmasını zorunlu görüyoruz.
Demiryollan işletme faaliyetlerinde limanlar, depolar,
antrepolar ilişkilerini beraberce el alarak  birbirlerini
tamamlayan bir ulaştırma sisteminin içinde olmalarını uygun görürüz
Özellikle de ülkemizdeki bütün Köy yollarının sür'atle yapılmasını, devletin katkıda bulunması
için de gerekli tedbirlerin alınmasını uygun görüyoruz.

MADDE 86) Gelişen teknolejininde göz önüne alınarak Ulaştırma araclarının en ehemniyetlilerinden
biri haline gelen haberleşme ve ulaştırma eski adı (P.T.T.) işlerine
ehemmiyetine ihtiyac duyulmakta ve bu işin ticarî bir zihniyet içinde gelişmesini
her türlü haberleşmenin köylere kadar yeniden düzenlenmesini
esas alıyoruz. Bu arada şehir ve kasabalarda telli, telsiz kablolu kablosuz
telgraf ve telefon ihtiyaçlarının karşılanmasını ülkemizin milli ve savunması acısından tekrar devlet eliyle verilmesini doğal karşılarız.

MADDE 87) Türkiye, her yıl yer yer doğadan kaynaklanan  çeşitli
su ve sel baskınları felâketi yanında kuraklığın da daimi bir
tehdidi altındadır. Bu itibarla su işlerine, bunların düzenlemelerinin yapılırken
 önleyici tedbirler almaya, bataklıkların kurutulmasına,
kanalların inşasına, yatağı dolmuş küçük ve büyük suların
temizlenmesine önem verilmesini zarürü ihtiyaç görmekteyiz.

İMÂR VE İSKÂN İŞLERİ

MADDE 88) İmâr ve İskân bahsinde her şeyden evvel yeni gelişmiş teknik ve teknolejilerle
kadastro ve tapulama işlerine hız vermeyi ve sür'atle neticeye
ulaşmayı topraklandırma ve iskân teşebbüs ve gayretlerinde
memleketin realite ve ihtiyaçlarını gözönünde bulundurmayı
ihtiyac görmekteyiz. Bu hususlardaki mevzuatın yeniden elden
geçirilmesi ve aralarında tam bir ahenk sağlanması amacımızdır.

MADDE 89) Türkiye'nin belirli bölgelere ayrılarak iskân,
mesken ve köy kalkınma hamle program ve plânlar
çerçevesi içinde ele alınmasında fayda görmekteyiz

MADDE 90) Dışardan gelen göçmenlerin ve yurd içi iskân
işlerinin bir pilan ve düzen altına alınarak, ailevi durumları, meslekleri
ve yaşadıkları iklim şartlarına uygun yerlerde ve şekillerde
yapılmasını temin edeceğiz. Bunların kısa zamanda uygulanabilir
ve verimli olabilmeleri için kendilerinden devlet yardımını
esirgemiyeceğiz.

MADDE 91) Köyde ve kentte her ailenin bir yuva sahibi
olması için özel sektör ve devlet bankaları yönüyle gereken her türlü düşük faizli geri ödeme tedbirlerin alınması uygulaması gayemizdir.
Bu maksatla belediyeler, özel sektörler ve yap satcı inşaat firmaları ve bilhassa kooperatifler
tarafından girişilen teşebbüsleri desteklemek ve teşvik
etmek arzusundayız.

MADDE 92) Memleketin muhtelif bölgelerinin özelikleri
ve iklim şartlan gelişen teknojileride gözönünde tutularak, inşaatta kullanılacak
her türlü yapı malzemelerinin en uygun ve galiteli olması maliyetlerinin daha düşük olmasına
ihtiyaç vardır. Bunun için de bütün inşaat sektörünün ihtiyaclarına cevap verecek bir malzeme veya inşaat
sektörü kurulmasını ve bu yöndeki faaliyetlerin desteklenmesini
sağlıyacağız.

MADDE 93) Köyde, küçük ve büyük şehirlerde düzensiz gelişi güzel
inşaata son vererek belirli pilânlar içinde hareket edilmesi kararındayız.
özellikle şehirlerde arazi ve arsa istismarlarını hak gasplarını
önleyici tedbirler almayı düşünüyoruz. Böylece belediyelere
yüklenen büyük külfetlerini de .ortadan kaldıracağız

MADDE 94) Şehirlerde gecekondularda oturanlar, düzenli ve uygulana bilir pilan
dahilinde hiç bir hak gaybına ugramadan devlete ödedikleri vergi belgeleri olanların tamamı tabulu yada tabusuz olsun yapılmış meskenlere kavuşuncaya kadar mümkün
olan kamu hizmetlerinden faydalandırılacaklar evleri kendilerine teslim edilecektir.

KAMU VE ÖZELDE ÇALIŞAN İŞÇİ MESELELERİ

MADDE 95) Partimiz eşitlik ilkesi adil yönetme çercevesinde kamuda ve özelde çalışan vatandaşlarımız çalışırken görevi başında ölüm ve kaza neticesinde sakat kalmalarında polis asker vede istkbarat birimlerinde çalışanların faydalandığı hakların uygulanmasını sağlamayı eşitlik ve adaletli yönetim bakımından uygun görür ve uygulama taraftarıyız
 her şahsın istek ve kabiliyetlerine
göre bir işte istihdam edilmesini hem insan hürriyeti ve hem
de verimli ve iktisadi işletmecilik bakımından uygun görür.
Emek unsurunu kişileri bu günden kabiliyetli elamanlar yetiştirmek için
vatandaşların hangi mesleğe dahil olduklarını eğtim ögretim ve uygulayıcı olarak
testlerle tesbit etmek ve daha fazla ehil olduklan işlerde yetiştirilmelerini
ve çalışmalarını temin etmeyi; devletin özel teşebüslerinin başlıca görevlerinden
saymaktadır.

MADDE 96) Mesleki öğretim: Vatandaşların uygun meslekte yetişmelerini
temin maksadiyle devlet; lüzumlu gördüğü tekbirleri alarak
ve teknik okul ve atölyeleri özel sektöre ait işletmelerle birlikte bu vatandaşların en iyi şekilde
meslekî bilgiyi öğrenmeleri amacıyla açmak ve hizmetlerine
amacıları doğrultusunda  tahsis etmekle kendisini görevli sayar.

MADDE 97) Çalışma Hakkı:nı Partimiz, mesleki işte yetişmiş olan vatandaşlara
ihtisaslarına göre iş bulmayı devletin başlıca vazifesi
oldugunu kabul  eder. ileri teknojilerle gelişmiş memleketlerde olduğu gibi devletin vatandaşlara
iş bulma zorunluluk  yüklenmesi bizim ülkemiz için de zaruridir. Çalışanlar, yapılan iş karşılığında  ve insanlık
haysiyetine yaraşır bir hayat seviyesi sağlamaya ailesinin ihtiyacı ve gecimini en iyi şekilde elverişli
âdil bir ücret almalıdır.ilkesi doğrultusunda Eşit işe eşit ücret ilkesini mümkün
olduğu kadar her sahada tatbik edilmeli ve mevcut eşitsizlikler
ücret veya maaş ayarlamalariyle veya diğer sosyal
tedbirle açilen giderilmelidir.

MADDE 98) Asgarî Ücret:Çalışanların medenî bir insan gibi yaşamaları ailesinin ihtiyacı ve gecimini en iyi şekilde sağlaya bilmeleri için. geçindirme imkanları göz önünde tutularak, çalışan bu
sınıfa bir devlet kademesindeki en düşük memurun almış oldugu maaşa denk asgarî ücretin verilmesini zarürü görürüz.

MADDE 99) Çalışmaya başlama yaşı 16 okul ve çıraklık dönemi hariç  son verme yaşları kadınlarda 52 erkeklerde 54 yaşı tesbiti, çalışma süresi kadınlar 30 erkekler 32 yıl olmasını 7200 iş günü primini doldurmak şartı ile  iş çeşitliliklerine göre ayrım yapmadan
 çalışanlara her ne sebeble olursa olsun 8 saatden vazla çalıştıramazlar çalıştıranlarda mesayi uygulaması üçretlerini ve saatlerini aylık boduralarında günlük 2 saati haftalik 12 saati  geçiremezler fazlada kesinlikle çalıştıramazlar haftalık ve senelik ödemeli izin verilmesi,
Aile birliğini korumak desteklemek amacıyla işe başlayan kadın yada erkekler emekliliği hak sürelerince boşanmadıkları evliliklerini devam etirdiklerinde her on yıl için bir yıl erken emeklilik hakkı sağlanır toplamda 30 yılda üç yıl erken emekli hakkı sağlanması boşananlara da üç yıl fazla çalışma ve geç emeklilik uygulamayı uygun görüyoruz

MADDE 100) Çalışmaya başlama ve son verme yaşlarının
tesbiti, kadın ve erkek özeliklerine göre iş ayrımları tefriki, çalışanlara haftalık ve senelik ödemeli izin verilmesi,
günlük çalışma müddetinin kesinlikle 8 saat gecmemesi gibi meseleler teknolejik olarak takip  ve tesbit
edilecektir. emekli olanlarada bağlanacak maaşlar yine devlet memurunun almış olduğu maaşlara denk olmasını uygun görüruz

MADDE 101) Sosyal Yardım: Devletin mahcut gelirli ve bilhassa işçi
vatandaşlara zor ve çaresiz anlarda yardım elini uzatması şarttır.
Modern hastaneler sağlık tesisleri açarak bu vatandaşların istifadesini saglıklı bireyler olmalarını
sağlamak ana gayemizdir. Bu amaçda hizmetleri pilan ve programların hayata gecirilmesini
 zaruri ihtiyac görmekteyiz .
Sosyal Sigortalar:

MADDE 102) Geliri dar vatandaşlar bu hususda işçiler
bazan çalışma arzularına rağmen, işsizlik, hastalık, kaza
 analık ve ihtiyarlık sebepleri ile çalışmaya imkân bulamazlar.
Devletin bu gibilere sosyal sigortalar kanaliyle yardım
elini uzatması ve bunların geleceğe güvenle bakmalarını
sağlaması lâzımdır. Partimiz bu gibi önemli müesseselerin
memlekette faydalı görmek ve bunun gerçekleştirilmesi
için çalışmaları kendisi için bir görev sayar.
adaletli bir şekilde sosyal devlet anayışi içinde sulh ve sükûneti çalışma barışını sağlamak maksadiyile zengin, fakir ailesi sigortalı yada sigortasız 0 ile 18 yaşını doldurmamışların ve
bütün vatandaşların bu sosyal tesislerden istifade
etmesi ve kurumların işsizlik fonu özel saglık sigortaları gibi yardımcı fonlarına devletle beraber
iştirak etmeleri genel hedeflerimizdir.
Sendikalar:

MADDE 103) Çalışan İşçi vatandaşların meslekî menfaatlerini
korumak maksadiyie serbestçe sendika kurmaları, hürriyet özgürce hak arama
rejiminin temelidir. Kendilerine bu imkân kesinlikle verilmelidir. Bu
yönde devlet bu gibi sendikaların oluşmasına yardımcı olmalıdır.

MADDE 104) Sendikalı işçi vatandaşlara, meşru ücret ve çalışma
şartlarının  verilmiş, haklarım müdafaa korumak için grev hakkı, tanınmalıdır.
Grev hakkı sosyal adaletin korunmasının birinci temeli
 bir vasıtası olarak iş verenler ve işçiler arasındaki karşılıklı çıkarları dogrultusunda çalıştıkları kurumların devamlılığı ve verimliliğinin sağlanması yönünde özelikle günümüzün şartlarına göre düzenmelidir.

MADDE 105) işçilere meslekî menfaatlerini müdafaa
edebilmeleri için aktif iş mukaveleleri yapmak hakkının
tanınması şarttır. Partimiz yapılan bu nevi anlaşmalara
teşvik ve tercih eder.
İşçi Meskenleri:) Çalışanlar, insanlık haysiyetine uygun ve
sağlık şartlarını uygun iş yerleri özeliklede iş güvencesine uygun ve uymayan  iş yerleriden kortarılıp çalışanların işlerine gönül rahatlığıyla geline bilen iş yerlerine, kavuşturulmalıdır.

SAĞLIK VE SOSYAL YARDIM İŞLERİ

MADDE 106) Ülkemizin Millî varlık ve istikbalimizin en kıymetli
unsuru ve temeli olan insanı ve onun sağlık işlerini toptan
ele almayı memleketin en önemli dâvalarından biri sayıyoruz.
Vatandaşın beden ve ruh sağlığının teminat altına alınmasını
zorunlu görüyoruz.

MADDE 107) Prensip olarak memlekette vatandaşlarımızın sosyalleştirilmesini
ana hatlariyle kabul etmekle beraber bu
işin ancak vadeli ve kademeli bir şekilde çok iyi düşünülmüş
ve bir plân ve organizasyon ile ele alınması gerektiği kanaatindeyiz. her hükumete bakanlara göre sağlık ve sosyal yardım anayışı olamıyıcağı yaz boz tahtası gibi sağlık plan ve programları ile oynanmıyacağı kısıtlanan tüm sağlık çalışanların haklarının iyadesini
Bu arada serbest hekimlik imkânları da tekrar ucu açık tutulmalıdır.

MADDE 108) Şehir ve kasabalardaki hastahane ihtiyaclarını
ikmaline çalışılacak, gerek koruyucu gerekse tedavi
hususunda lüzumlu sıhhî tesis ve tedbirlerin plânlaştınlmasini ve mümkün olan yerlerde toplumun ihtiyaçlarına yerinde ve zamanında müdahaleler için aile hekimlik yerine sağlık ilk yardım  merkez polinikleri
açılmasını itiyaç olduğunu görüyoruz.

MADDE 109) Köylülerin sağlık durumları ile yakından
ilgilenmeyi, mümkün olan beldelerede ihtiyaçlarına yerinde ve zamanında müdahaleler için aile hekimlik yerine sağlık ilk yardım  merkez polinikleri hemşire ebe  hekim bulundurmayı
ve eczane ile dispanser açmayı, buna imkân bulunmayan
yerlerde hiç olmazsa birer  hemşire ebe  hekim bulundurma ve çalıştırmayı
 bir zaruret olarak kabul etmekteyiz.

MADDE 110) Günümüz şartlarında oluşan gelişen tüm bulaşıcı hastalıklara karşı bu gibi
hastalıklarla mücadele tesislerini teknolejik donanımlı tüm imkanları genişletilecektir.) Besleme ile ilgili muasır memleketler çapında çalışabilen araştırma enstitülerinin tesisi, köylere kadar
sıhhî içme sularının plânlı olarak temini, memleket dahilinde
temin ve ihzar edilen ilânların ucuz olarak tevzii ve
bu maksatla kurulan ve kurulacak olan ecza ve malzeme sanayiinin
teşvik ve himayesini tabiî görmekteyiz.

MADDE 111) Türkiye Çerkezleri GençlikPartimiz memlekette fuhuş, kumar, sefalet,
serserilik ve dilencilikle huzur bozucu ülkenin birlik beraberliği kardeşliğini din meshep ırk vatanı bölme parcalama faliyetlerle içde ve dışta mücadeleyi kendisine bir borç bilir.Kimsesiz ve yoksul çocuklara sevgi şevkat çercevesinde sosyal yardım kollarını açar ve onların beceri ve kabiliyetlerine göre,
eğtim ve manevi ahla ki terbiye topluma ve milletine faydalı bireyler olmalarına yardım etmeyi en önemli görevlerinden sayar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder